Auksjonsbetingelser: Nettauksjon
Har du kjøpt eller solgt varer på en av våre auksjoner kan du gå inn på din side og se salgsrapporten eller fakturaen rett etter at auksjonen er ferdig klubbet. Vi sender normalt ikke ut rapport fra oss.
Ved salg:
Våre betingelser fra 1 aug: 15%+mva. og hammerslagsavgift på kr. 50,-+ mva.som dekker billedkostnader etc.. Pr. Utrop. Hvis din innleverte vare ikke blir solgt, koster det deg ingenting. Vi selger for deg og legger bilder og tekst ut på vår side på internett.
Vi tar oss av alt av salg og logistikk. Du trenger kun å kose deg foran PC. hjemme og følge med på budene.
Vi tar imot de fleste objekter men vår spesialitet er Porsgrund Porselen.
MERK: På grunn av mye innlevering må vi begrense varetilgangen til gode enkeltgjenstander. Vi tar ikke imot møbler. Ta gjerne kontakt for mer informasjon.
Det lønner seg å være tidlig ute ! Fristen for innlevering er ca. 2 uker før auksjonsdato.
Innlevering av gjenstander:
Ønskes det å levere inn gjenstander på våre auksjoner tar vi normalt 15% i provisjon for hvert tilslag + kr.50,- pr.utrop til dekning av internettkostnader,bilder,adm.kostnader og logistikk. Vi anbefaler å levere rengjorte enkeltgjenstander med utrop over 300,-
Ved kjøp:
Alle auksjonsobjekter selges i den stand de er under auksjonen. Det er normalt ikke mulig å levere varen tilbake hvis man har høyeste bud etter tilslag. Kjøperen må selv se/forhøre til at auksjonsobjektet er som forventet.
Salær kommer i tillegg med 20 % + mva.
Vi vil alltid opplyse om mangler, hvis det er mulig på enkeltutrop. Ta gjerne kontakt hvis du vil forhøre deg nærmere, eller er i tvil.
KONTONUMMER FOR INNBETALING AV AUKSJONSVARER ER: 1506.08.52828
Hvis du vil slippe å følge med på budgivningen kan du legge inn et maxbud så byr programmet opp til den grensen du bestemmer deg for.
Normalt blir varene sendt mot forskuddsbetaling.
Etter du har mottatt autofaktura må varene betales innen 5 dager. Dette er viktig. Vi sender varene når vi har fått bekreftet innbetalingen. Det påløper omkostninger hvis du ikke betaler i tide.
Ønskes varene sendt i oppkrav kommer et tillegg på kr. 60,00
Hvis varen ikke blir hentet i tide og sendes automatisk i retur blir kunden belastet med dobbel returfrakt. Vi bruker postens EDI system og så lenge vi har ditt telefonnummer og mailadresse vil du bli kontaktet på SMS og/eller pr. mail at sendingen er på veg.
Fraktkostnader kommer i tillegg:
Gjenstandene blir pakket som servicepakke. Takstene er som følger på frakt og inneholder pakketillegg når det er glass og porselen. Minsteprisen for pakkepost er 150,- 200,- til 600,- avhengig av størrelsen på esken og hvor omfattende pakkingen er. Vi fakturer normalt med fraktkostnader etter tilslag.
Har du adresse i Telemark og Vestfold blir det ikke automatisk lagt til fraktkostnader da de fleste ønsker å hente varene selv.
Ønsker du å hente varene selv må vi helst ha beskjed om dette den dagen du legger inn budene eller med en gang auksjonen er ferdig. Du må allikevel betale inn fakturabeløpet.
Alle sendinger pakkes så godt som mulig og vi garanterer for sendingen. En må ta hensyn til at glass, porselen og knusbare gjenstander må pakkes med mye «fyll» slik at de blir mest mulig støtsikre.
Ved større mengder av småprodukter som må pakkes (Kassevarer) beregnes ekstra pakketillegg. Dette kan variere etter som hva slags varer det er.
Totalprisen blir opplyst ved tilsendt mail før sending. Ved store sendinger hender det at vi må pakke ekstra kasser. Da vil ekstra fraktkostnader bli fakturert i ettertid.
MERK: Ønskes varene sendt med speditør hvor esken blir levert på døren, må det gis spesielt ønske om dette. Frakten vil koste noe mer.
Møbler og andre store gjenstander som ikke kan sendes pr.post avtales spesiell frakt med fraktselskap. Som regel kan stoler,små bord,servantskap,mindre kister og andre gjenstander på ca.120x60x60cm sendes pr.post. (Ca.700,-)
Ta gjerne kontakt hvis du vil forhøre deg nærmere, eller er i tvil om noe. Send oss en e-post post@auksjonshallen.no eller ring oss på tlf: 90022424